Zéblog

Évelemzés - 2017

2018. január 03. - _Zé

Volt ez a 2017-es sportév, amit:

  • már a Zalatriatlon tagjaként indítottam el 
  • voltak terveim 
    • úszásban (750 m teljesítése gyorsban, a mellező tempónál lehetőleg gyorsabban. Sajnos csak az első fele sikerült, versenyeken még mindig jobban jártam a mellezéssel)
    • bringán (35 km egy órán belül. Összejött, igaz volt benne bolyozás is. Egyedül ~34 megvan.)
    • bármilyen meglepő, futásban is :) (A legnagyobb cél a 40 perc alatti 10 km volt, síkon. Sikerült! :) )

 

Nézzük akkor a statisztikát, az előző évhez viszonyítva:

uszas2017.png

Az úszásaimat meg-négyszereztem, de ez még így is édes kevés. Ha valami érdemi fejlődést szeretnék, az elmúlt év mennyiségét is meg kell dupláznom. (na meg kilazítani a vállamat valahogy.)

Havi bontásban így alakult:

uszas2017_havi.jpg

Sajnos, pont a nyári, versenyzős hónapokban úsztam a legkevesebbet, ráadásul akkor, amikor a nyílt vizek is rendelkezésre álltak. Változtatás indokolt. Az úszás jó. Úszni kell.

 

Bringa:

bringa_2017.png

Növekedik szépen évről évre, és ezekben nem szerepel a nyári munkába tekerés ~500 km-e. Viszont az idén lepedálozott 2000 km-t egy "normál" kerékpársportoló kb. májusra összehozza már.

A bringa nagyon időigényes. Nem látok rá esélyt, hogy ennél arányaiban többet tekerjek. Most annyi van, hogy végiggörgőzöm a telet, az is jobb mint korábbi majd féléves szünet.

bringa2017_havi.jpgAz úszással ellentétben a havi bontáson látszik, hogy főleg nyáron szeretek tekerni. A világosabb sárga már a görgőzés.

 

Jöjjön a java, a futás:

nevtelen.png

2015 októberétől számítom az újkori futásaim kezdetét (ami "csak" az MMM10K teljesítése miatt indult anno). 2016-ban egyenletesen heti 20 km környékén toltam, ami 2017-ben is folytatódott, kb. tavaszig.

futas2017_havi.jpgHaviban jól látszik, hogy nőtt az intenzitás, és a kedvem az egészhez. Ebben sok verseny, és sok versenyző motivációja benne van. Külön köszönetet Korpics Attila érdemel, aki messze a szintem felett van, mégis gyakran koptatta velem az egerszegi aszfaltot.

Év eleje óta négyszer futottam félmaratont (néha többet), mindet edzésből, ebből a legjobb 1:35 lett. Decemberben bekóstoltam az MMM 24-esét, sajnos nem jó állapotban és időjárásban (2:03 lett). Kissé elment a kedvem, de ezt a kört nem hagyom annyiban.

A 10K tervemet októberben Bagodban összehoztam (39.36, 3.57'), legközelebb már mindenképp versenyen is bekóstolom a 21 km-t. 

Meg kell említeni, hogy a rekortán pálya újra nyitása nagyon jót tett (sokunknak). A sebesség kulcsa a gyorsító (interval, fartlek meg miegymás) edzés, azt pedig csak jobb pályán csinálni. Be kell iktatni, lehetőleg hetente egyet minimum. Meg a dombozást sem elfelejteni. Meg havonta legalább 200 km-t futni. Meg okosan étkezni... (lol)

Távoli perspektíva, de az eddigi totális elzárkózás helyett megjelent a horizonton a maraton is.  Persze ehhez a nagy lökést a BP. Spar futóünnep adta, és a mostani MMM is csak tett hozzá. Jó lenne 2018-ban megfutni a negyvenkettőt.

 

 

XXIII. Mountain Man Marathon 2017 - avagy harmadszor is tízes

 

Kettő évvel az első futóversenyem után (XXI. MMM), hiába unszolt szinte a teljes sportolói környezetem, még mindig a tízes távon indultam.

A csúcsnak mondott formám októberben volt Bagodban. A sebességből kissé visszavettem, viszont már azóta tudatosan mentek a dombos edzések, és a résztávozást ha nem túl gyakran is, de gyakoroltam.

A november 25-én tartott "főpróbán" megfutottam egyedül a tavalyi verseny eredményemet (45.04). Ez végülis jó, de akkor nem örültem túlságosan, jobbra számítottam.

December 23-án reggeli úszás után pár órával tartott felmérőn 44.22-t produkáltam, ami már biztatóbb volt. Ezzel viszont az aktív felkészülés véget is ért. A dombmászásaimmal elégedett voltam, és végre a lejtőkön is tudtam gyorsulni, már bátrabban "repülök a mélybe".

A mezőny erősnek ígérkezett, minden tavalyi ellenfelem rajthoz állt, pluszban Lakatos Roli sérülésből visszatérve is a rövid távra nevezett. Meg is beszéltük, hogy hasonló tempónk lesz (és úgy is lett).

Az időjárás kifejezetten enyhe volt 5 'C környékén. Sajnos kicsit túl is öltöztem.

 rajt.jpg

Ezúttal nem bíztam a véletlenre és az udvariaskodásra a rajt pozíciót, Korpa és Roli mellett álltam az első sorban.

 9 órakor huszonharmadszor is elindult a hegyimaraton, rekordlétszámú, ~590 indulóval.

Az első sík kilóméteren szépen megindultunk (3.56), a sparig tömegesen, aztán ahogy lenni szokott, a Becsali szakasz máris elvégezte az első nagy szűrést. Ott láttam utoljára Bicsut és Bendzsit, az lett volna a meglepetés, ha nem lépnek meg.

A második vonal kb 10 embere viszont stabilan haladt, a tempót Roli diktálta elöl, kegyetlenül. Tudtam tartani magam, a jól bejáratott emelkedő első felében most először produkáltam 5 perc alatti kilómétert, a második szakasz is csak 8 másodperccel haladta meg azt.

becsali.jpg

Lehet, hogy nem látszik az arcomon, de Becsali az egyik kedvenc szakaszom (előttem egy legenda) :)

 

15 perc volt a cél a TV toronynál, ami nagyjából sikerült is. Ekkor a hetedik voltam a sorban, de tudtam, hogy Korpa és két másik srác a 24-et futják, tehát bizakodtam.

A Panoráma út kavicsosát ezúttal sáros-jeges réteg is borította helyenként, figyelni kellett nagyon. Gyakran mentem kerülőben a külső, de legalább szárazabb ívre ezért. Valamelyest tudtam közeledni Rolihoz, az oda tervezett 3.45' tempót hoztam az alsóerdei útig (na ezt kellene 3.00'-ra faragni).

A bringaúton éreztem először igazán a fáradtságot, és ekkor ért utol Devecseri Bálint. Azonnal tisztáztam vele, hogy 24-et fut, ettől kissé megnyugodtam. Jobb is volt, hogy beállt elém, kellett a motíváció, róla már nem szakadhattam le. Neki is köszönhető, hogy a Jánkára kaptató erős rész  4.39 alatt sikerült.

A Hosszú-Jánka hullámvasútját elvileg szeretem, de innen már fáradtan meneteltem, a legutóbbi edzésem tempójával, 4.00' környékén.

A Mátyás Király utcán lerohanva szinte véget is ért a verseny számomra. Roli kb. 150 méterre távolodott, az utánam következő (mint kiderült, Fülöp Álmos volt), legalább 200 méterre mögöttem. Nem volt miért küzdenem. Vagyis igen, a minél jobb időeredményért, de ez csak a nyomdánál, pihenőfázis közben jutott el a tudatomig.

Ha lett volna egy üldözőm, megtoltam volna erősebben a végét, bár laza galoppban is 4.05'-tel haladtam.

43 perc 15 másodperc hivatalos idővel teljesítettem a távot. Majdnem kettő percet javítottam a tavalyi eredményen, ami abszolút negyedik, korcsoportos harmadik helyezésre volt elegendő. Teljesen elégedett vagyok ezzel, a dobogó alsó fokát július óta gyakorlatilag minden versenyen kibéreltem.

dobogo.jpg

A képen a korosztályos dobogó női és férfi helyezettjei, sajnos az elsők nem érezték akkora dicsőségnek a győzelmet, hogy az eredményhirdetésen is megjelenjenek. :(

 

 

Bizony, van hova fejlődni még ezen a távon is, de egy év múlva már jó eséllyel engedni fogok a nyomásnak, és hosszabb (ha nem a leghosszabb) távon indulok majd.